יום חמישי, 30 במאי 2013

סיכום שבועי של אירועי מחאה: 23-30.5.2013

על הגז? שלא יגידו שלא נלחמנו, נלחמנו ובגדול, שלחנו את התותחים הכי כבדים שלנו (אור-לי ברלב, למשל) אבל הטייקונים הגדולים, בעלי ההון ובעלי השררה רצו רק להשתיק אותנו* היועץ המשפטי "חרד לזכות ההפגנה" (לדבריו,מתוך עיתון הארץ, בהמשך, ממש עוד מעט). מה היה לנו עוד? קמפיין הדיור הציבורי תופס תאוצה, כמו כן הקמפיין נגד הרחבת בתי הזיקוק קורא להפגנה ב 4.6.13 בקריית הממשלה בחיפהועוד הרבה יותר מדיי ניסיונות ופינויים מבתים. וכמובן עוד ועוד תחבולות להשתקת הדמוקרטיה

23.5.13

ככה מתקבלות החלטות בישראל על טריליון ש"ח?

קודם אמרו לנו שחייבים לייצא 50% מהגז. חייבים! עכשיו לא בטוחים... אולי 40%. אולי בעצם 10% אולי 90%? מי יודע? תשובה?

סילבן, בסרט של שיטת השקשוקה כבר היינו. והפעם מדובר על סכום גדול פי 100. 300 אלף ש"ח לכל משפחה ומשפחה בישראל שאנחנו עלולים לשלם בגלל ייבוא דלקים יקרים פי 5 מהתמלוגים.
אנחנו לא רוצים שתקבעו את נושא הגז בהגרלה, גם לא ש"תלמדו את הנושא" לבד בחושך. בטח לא כשמי שמתנדב להחזיק לכם את הפנס היחיד בחדר הן חברות הגז.
החלטה על נושא בגודל כזה, פי 2 מהתקציב, לא הגיוני שתעבור כהחלטת ממשלה. זה חייב לעבור לדיון ציבורי בכנסת, כמו שהתקציב עובר בכנסת. אפילו נחמיה שטרסלר מסכים שזה הגיוני!
אנחנו רוצים דיון שקוף ומבוסס נתונים, בלי נפנופי ידיים. מודלים, מספרים ועובדות, לא גמגומים, ספינים והתפתלויות. אם צריך לייצא 50%, בואו תראו לנו למה, אל תנסו לזרוק לנו פירורים.

אור-לי ברלב| חדר המצב



יכול להיות שבעלי ההון ונציגיהם בכנסת מתחילים להילחץ?
==========================
משרד האנרגיה הודיע פתאום שהוא לא מקבל את מסקנות ועדת צמח שקבעה שצריך לתת לטייקונים למכור בחו"ל 53% מהגז של כולנו (84% מהעתודות הודאיות של ישראל) עכשיו מודיע פתאום סילבן שלום שהוא יתן לטייקונים לייצא 40% מהגז של כולנו.

אבל רגע, אמרתם כל הזמן ש"וועדת צמח עשתה עבודה מעולה", אז מה קרה עכשיו שאתם משנים את המספרים?
למה בכלל לייצא 40%? איך הגעתם למספרים האלה?

על סמך מה ולמה קבעתם שאזרחי ישראל יתנו לטייקונים למכור בחו"ל את הגז שלהם? מדוע הפרוטוקולים של ועדת צמח עדיין חסויים? מה אתם מסתירים מהציבור בישראל?

ברוני הגז מצליחים לכופף את הממשלה- אפילו השרים שאמורים להצביע לא קיבלו עותק מהפרוטוקולים כדי שחלילה לא יגיעו למסקנות אחרות מאלו של סילבן וביבי.

אנחנו דורשים חשיפה מלאה של כל החומרים המוסתרים מהציבור! לא נעצור, עד שתחשפו את כל המידע הסודי על מכירת הגז לטייקונים! לא נעצור עד שתתקבל החלטה נכונה לגבי עתידנו, בשקיפות ובמחשבה לטווח הרחוק! לא נעצור עד שיובטח מספיק גז לאזרחי ישראל!

בשבת נגיע להפגין מול בית שר האנרגיה סילבן שלום, ונדרוש לקבל את כל המידע על העסקאות האפלות שמבוצעות בין הממשלה לטייקונים ולעצור את ייצוא הגז.

גרפיקה: אור כהן


ליטל| חדר המצב


חיסול הבניה הירוקה – חוק ההסדרים פוגע בנו שוב






היועץ המשפטי לממשלהיהודה וינשטיין, תיאר אתמול כיצד ייראה גוף הפיקוח על הפרקליטות וטען כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושרים בממשלה פנו אליו בדרישה למנוע הפגנות משיקולים ביטחוניים. את הדברים אמר וינשטיין בדיון שנערך בפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין
במהלך הדיון עלתה סוגיית כתבי האישום שמוגשים על ידי המשטרה נגד מפגינים. כשהועלתה על ידי אחד מעורכי הדין ביקורת על כתב האישום שהוגש נגד דפני ליף, אמר וינשטיין “אני מוכן לבקש לבחון במה מדובר. באמת ובתמים אינני מכיר את הנושא הזה”. וינשטיין הוסיף כי הוא חרד לזכות ההפגנה וכי “בשנים האלה עברו בפניי נושאים כאלה בשעה שהייתי צריך להתיר או לאסור הפגנה – פנו אליי ראש הממשלה, שרים, וכוחות הביטחון לאסור הפגנה כזו או אחרת. אני ככלל הייתי מאפשר את ההפגנה”. וינשטיין הבהיר כי איסורי כמה הפגנות נבעו משיקולים ביטחוניים. מדובר על ההפגנות בסילוואן, באום אל פחם וכן על מצעד הגאווה שנערך בירושלים.
באשר לגוף הפיקוח על הפרקליטות, וינשטיין אמר במהלך הדיון כי הוחלט לערוך בו שינוי כך שגם הציבור יוכל להתלונן בפני הגוף באופן ישיר, ולא רק עורכי הדין. בימים אלה מתגבש הנוסח הסופי שיגדיר את מבנה הגוף וסמכויותיו, אולם עדיין לא ברור למי הוא יוכפף. לדברי וינשטיין הגוף יוכפף אליו, אולם שרת המשפטים ציפי לבני מעוניינת כי הגוף יהיה עצמאי כמו המודל של נציב תלונות השופטים. בשלב זה הוסכם כי בראש הגוף יעמוד שופט מחוזי בדימוס.

בנוסף, ביקשה לבני כי הגוף יעסוק גם בתלונות על יחידת התביעות המשטרתית ולא רק הפרקליטות שביקורת רבה נשמעת גם ביחס לעבודתה. ככל הנראה הגוף שיוקם בקרוב יעסוק בתלונות על עבודת הפרקליטות ובהמשך תתאפשר גם הגשת תלונות נגד התביעה המשטרתית.
חשבתי שאם יוקם גוף כזה הוא יגרום להגברת אמון הציבור בפרקליטות”, אמר אתמול וינשטיין בכינוס הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין. “אמרתי בהזדמנויות שונות שהתחביב שלי הוא לא להתחבב על 900 פרקליטי המדינה. העיקר הוא שאזרחי המדינה יחשבו על הפרקליטות מה שאני חושב עליהם. אני חושב שהפרקליטות עושה עבודה מצוינת, ואני אומר את זה לאחר שנים שהייתי סנגור. לפעמים חשבתי שהם שוגים, היו לי טענות, אבל מעולם לא חשבתי שהם לא פועלים ביושר. אלמלא שנת הבחירות וגזירות אולי מחמירות מדי שגזרתי על עצמי בתקופה הזו ייתכן שהגוף הזה היה כבר קיים עכשיו. הבחירות הגיעו לסיומן, יש ממשלה, נקדם את העניין”.


עשרות אמנים ואנשי רוח בקריאה לעצירת הפינויים בדיור הציבורי והקמת ועדת בחינה ובדק בית:

אנו, החתומים מטה, פונים אל ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו ואל שר השיכון, מר אורי אריאל בקריאה דחופה לפעול למניעת מצוקתם של דיירי הדיור הציבורי, העומדים בפני הסכנה להיות מושלכים מבתיהם אל הרחוב.
הזכות לקורת גג היא זכות יסוד אשר מדינת ישראל התחייבה לממש מתוקף חתימתה על אמנות בינלאומיות ומתוקף חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. משמעות הדבר היא שמדינת ישראל מכירה בזכות לקורת גג כתנאי בסיסי והכרחי לקיומם של חיים בטוחים. לאחרונה, על רקע מחסור חמור של יחידות דיור ציבורי בישראל, תוצר עשרות שנות ייבוש והזנחה, ניצבות עשרות משפחות המתגוררות בדיור הציבורי תחת איום בפינוי מביתן, בטענה כי השלכתן מהדירה תסייע בשיכונן של משפחות אחרות במקומן. כך, הופכות הרשויות האמונות על שיכון לרשויות האמונות על פינוי והשלכה מבית בחסותה של המדינה.
חשוב לציין, המשפחות הממתינות לקבלת דיור ציבורי אמנם נמצאות במצוקה חמורה, אך גם אלו המאוימות בפינוי. על המדינה ועל רשויות השיכון מוטלת האחריות לספק פתרונות גם לאלו וגם לאלו. מעשה הפינוי של משפחה אחת למען שיכונה של אחרת הוא מעשה מחפיר מבחינה מוסרית, אשר מבטא התנערות מערכים של סולידריות חברתית, והעברת האחריות מידי הגופים המדינתיים אל עברם של אלו המצויים בשוליים החברתיים. הצגת מדיניות הפינויים כפתרון למחסור הקיים בדיור הציבורי היא לעג לרש, לא פחות.
במצב של מצוקה כלכלית קשה מנשוא עבור השכבות המוחלשות, אין כל הגיון בהשלכת משפחות נוספות אל הרחוב. להפך, יש בכך משום החרפת המצוקה, באמצעות הכנסת משפחות נוספות אל מעגל העוני וההפקרה. השלכת משפחות אל הרחוב גוזרת עליהן חיים ללא קרקע של בטחון ויציבות, חוסמת את אפשרותן להשתלב במערכות חינוך ותעסוקה ומונעת מהן את הזכות היסודית להגן על כבודן, רכושן, בריאותן. מעטות הן המשפחות המצליחות להיחלץ ממצב זה. האיום בפינוי מביא את המשפחות לחיים בפחד, ללא יכולת לתכנן את עתידן.
משפחות אלו מוחלשות גם בפני החוק והמשפט. כוחן דל מול סוללת עורכי הדין של החברות המשכנות והתעקשותם להגיע לפינוי בכל מחיר. יחסי הכוחות האמורים מעמידים בספק את החוקיות והלגיטימיות הציבורית והמוסרית שבביצוע הליכי הפינוי, גם כאשר הם מגובים בפסק דין. גם הוועדות הממשלתיות הגוזרות את גורלם של דיירי הדיור הציבורי סובלות מליקויים רבים ובעיקרם חוסר שקיפות והעדר ייצוג לדיירים שבעניינם עוסקים הדיונים. שיטת עבודה זו אינה עולה בקנה אחד עם כללי מנהל תקין.
נוכח הליקויים החמורים באופני פעולתם של מנגנוני הדיור הציבורי (ובנושאים אלו נמתחה ביקורת חריפה גם מטעמו של מבקר המדינה ומטעמם של מספר שופטות ושופטים), אנו קוראות וקוראים לעצירה מיידית של כלל הפינויים הצפויים. עצירת הפינויים היא פעולה דחופה והכרחית, שאינה דורשת כל הקצאה תקציבית. בעיקרה היא מהווה הצהרה בדבר הצורך החיוני של הממשלה ושל השר האחראי בתשומת לב למצוקת הדיור של השכבות המוחלשות בישראל, ובצורך בבדק בית משמעותי במנגנוני הדיור הציבורי, טרם ביצוע פעולות הרות גורל. עצירת הפינויים תאפשר את מיצוי זכויותיהם של אזרחים במדינת ישראל, והיא תהווה צעד ראשון בדרך הארוכה לשיקום מוסדות הדיור הציבוריים, ולמימוש הזכות היסודית לקורת גג וחיים בטוחים.

בתודה ובתקווה לפעולה מהירה בנושא

הרב יצחק שוראקי- מראשי בית המדרש למהיגות רבנית חברתית "ממזרח שמש".
הרב דוד זנו - מראשי בית המדרש למהיגות רבנית חברתית "ממזרח שמש".
הרב עמיחי שוכרון, הרב אברהם ברידס- רב קהילת אוהל מועד בת-ים.
אביהו מדינה, אהובה עוזרי, נינט טייב, עמיר לב, אחינועם ניני, סמי מיכאל – נשיא האגודה לזכויות האזרח, מרגלית צנעני, בועז שרעבי, ערן צור, אלי עמיר, עמיר לב, רונית מטלון, יהושוע קנז, שלמה שרף, דוד טרטקובר, עודד קוטלר,צדי צרפתי,פרופ' חביבה פדיה,ד"ר איציק ספורטא,אלכס ליבק,פרופ' זאב שטרנהל,יהושע סובול,יוסי שריד,יאיר דלל,חיים אוליאל,פרופ' יהודה שנהב,ליאורה ריבלין,פרופ' יוסי דהאן,פרופ' יוסי יונה,ד"ר דפנה גולן
יהודה אטלס,ד"ר חגית גור זיו,אלמוג בהר,עו"ד יפעת ביטון,שי אביבי,ראובן אברג'ל,פיליפ רנצר,איילה חננאל עיתונאית,אילנה ברנשטיין,אריק בוקובוזה,עו"ד גבי לסקי,דודו בוסי
דורית רביניאן,דינה צבי ריקליס,דנה לובינסקי,דניאל עוז,דניאלה כרמי,דניאלה לונדון דקל
חיים יעקובי,חנה ואזנה,חנן חבר,טל ניצן,יגאל עזרתי,יהודית לוין,יהושע סימון - משורר ואוצר אמנות,יוסי סוכרי,יעל פרידמן,מאיר בוזגלו ,מיכל אביעד,מרואן מח'ול,מתי שמואלוף
נעם פרתום,יואב צפיר,עדי עסיס – משורר,עדי תשרי,אבנר עמית,קציעה אלון,קלריס חרבון
רון כחלילי,רועי צ'יקי ארד,רותם מלנקי,שולה קשת,שמי זרחין,שרון מולדאבי,תאמר מסאלחה,תהל פרוש


25.5.13

https://www.facebook.com/events/174897312667568/




אורי בן דב כותב על הקשר שבין מחאת 2011 לבין מאבק הגז 2013:
"המחאה נגד ייצוא הגז היא ההפך הגמור ממחאת 2011.
זה מאבק עם מטרות ברורות (עצירת ההחלטה, פתיחת הדיון לציבור), אנשי מקצוע מעולים, לובי בכנסת ובני ברית פרלמנטריים, ודיוק. המון מחשבה דיוק.

"
המחאה נגד ייצוא הגז היא ההמשך הישיר של מחאת 2011. גיבורי הפייסבוק, שכותבים ומעצבים ומגיבים ומשתפים ונותנים למאבק את הרוח הגבית ואנשי השטח שמרימים את המאבק הזה למעלה - הם צמחו ב2011, הם התארגנו והשתפשפו ב2012, והם הגיעו ל2013 מוכניםוהאש שיש להם בעיניים - זו אותה האש". 
26.5.13
**המאבק נגד יצוא הגז - סיכום ארועי מוצ"ש:**

מאות פעילים ופעילות צעדו הערב ברחובות רמת גן ותל אביב במפגן נחוש של מאבק אזרחי נגד יצוא הגז. ההפגנה צעדה מצומת עלית ברמת גן לעבר ביתו של שר האנרגיה סילבן שלום שעד כה סירב לפגוש נציגים של הציבור המתנגד ליצוא הגז. הם קראו: "סילבן תריח, יצוא הגז מסריח!"

בכניסה לרחוב בו גר השר , במרחק של מאות מטרים מביתו הציבה המשטרה סוללת מחסומים אימתנית שמנעה התקרבות לבית וכוחות גדולים של משטרה מנעו התקדמות אל עבר בית השר. משם המשיכו המפגינים אל עבר צומת עלית אותו חסמו לכל הכיוונים ובהמשך גם את רחוב ז'בוטינסקי- ציר הכניסה הראשי לרמת גן, כשהם קוראים: עבדים להתעורר! לא למדינה של טייקונים! רוצים גז לא רוצים גזירות! עשרות נהגים צפרו לאות הזדהות.

בהמשך ירדו הפעילים לנתיבי איילון וחסמו את העליה מאיילון לכיוון הבורסה ברמת גן וכן נעמדו על שולי איילון עם שלטים וקריאות כשאלפי כלי רכב חולפים על פניהם ונחשפים לשחיתות.

משם צעדו ברחובות ת"א עד ככר הבימה בו נחנך מחדש באותה שעה היכל התרבות המשופץ בנוכחות אישים בכירים (ראש העיר חולדאי, הנשיא פרס, רה"מ לשעבר אולמרט, נגיד בנק ישראל סטנלי פישר ואחרים) בצאתם מהארוע נפגשו עם הפעילים שקרו לעברם קריאות.

לשידור החי (עכשיו מוקלט) שהעברנו הערב מההפגנה:
חלק א- מפגינים ליד ביתו של השר שלום ונחסמים:www.youtube.com/watch?v=AxLhoOE-5X0
חלק ב'- חוסמים את צומת עלית, יורדים לאיילון:www.youtube.com/watch?v=qPkcLGXdlKQ
חלק ג'- ההפגנה מגיעה לככר הבימה :
www.youtube.com/watch?v=fVjjcoMpAbI

צילום: איליי פליי-היי



27.5.13

שר השיכון החדש, אורי אוריאל, ממשיך בדיוק כמו אטיאס, לפנות אנשים מהביתשר השיכון מתעלם מהדרישה לעצור את הפינויים. שר השיכון מתעלם מהפניות שלנו, מפניות של עשרות אנשי ציבור, ורבנים בדרישה לעצירת פינויים.אנחנו ממשיכים במאבק על הזכות גם של בנים ממשיכים לדיור ציבורי. אנחנו כאן, בגבעת שמואל, מונעים ביחד את הפינוי של משפחת מנשה.

על הממשלה לחדול מעבריינותה כלפי הדיור הציבורי!
===================================
מעקב ynet: כ-300 דירות של חברת הדיור הציבורי עמידר עומדות ריקות ואינן מאוכלסות, בעיקר בלוד, בצפת וביישובים נוספים בפריפריה - בזמן ש-2,400 משפחות ממתינות לקבלת דירה. רק החודש הוצאו 10 צווי פינוי למשפחות. פעילי המאבק: "מדיניות של יד קלה ולהיטות לפנות משפחות מבתיהם"

עדכון מהמשפט של נאוה לוי-זקין:
11:05- השופטת הורתה לתביעה להעביר את החומרים תוך עשרה ימים, הדיון הבא יערך באוקטובר.

11:00- דנים בדחייה נוספת בגלל שההגנה מבקשת לבטל את התיק והחומרים ממח״ש לא הועברו לפרקליטות

10:55 - מתחילים. פרקליטות המדינה ביקשה שמח״ש תעביר את החומרים אליה והחומרים לא הועברו

10:00 - נאוה לוי זקין מחכה למשפט בבית משפט השלום. מח״ש טוענים שלא הונחה תשתית ראייתית מתאימה לתביעה שלה בנושא הצלעות השבורות בעקבות אלימות משטרתית. כזכור ב-7 לאפריל 2012 נעצרה באלימות בפרישמן פינת שדרות ח״ן והגיעה לבית החולים שם אבחנו שהצלעות שלה שבורות.

טיילור מראיין את נאווה בבית המשפט:
http://www.youtube.com/watch?v=Ax5MxFP3Aho

ליטל| חדר המצב


"...שלוש שנים תמימות איש לא מפתח את מאגר לווייתן. 36 חודשים. כשהחוק קובע שתוך שישה חודשים פיתוח חייב להתחיל. מאגר לוויתן הוא בן הערובה של מונופול בינלאומי דורסני במאבק שלו למקסם רווחים על חשבונכם. שלוש שנים שהממשלה שותקת, הפרקליטות שותקת, התקשורת שותקתוכן, זו לגמרי סחיטה באיומים.
בפעם הבאה שמספרים לכם שאנחנו באים לדפוק את מונופול הגז - תזכרו שמה שאנחנו באמת נאבקים עליו זה שמונופול הגז יפסיק לדפוק אותנו."
אורי בן דב, פעיל במאבק נגד מחטף הגז, נותן בראש | עודד

כמה מילים על לצפצף על החוק - או מה מותר למונופול גז שאסור לכם:

חוק הנפט (תשי"ב -1952), למרות שקוראים לו ככה, הוא החוק הרלוונטי לתגליות הגז.
החוק קובע (סעיף 24) שמרגע שמוכרזת "תגלית", כלומר כשיזם מחפש, מוצא ומכריז שמצא, הוא יכול לקבל חזקה על התגלית.
הגיוני. שלא יגידו שאנחנו רוצים לקחת למונופול הגז את הרווחים שמגיעים לו.

אבל החוק גם קובע (סעיף 31) שאם הכרזת תגלית וקיבלת חזקה, יש לך שישה חודשים להתחיל ולפתח את המאגר.
גם הגיוני. זה הצד שמגן עלינו: אם אתה מונופול גז, אתה לא אמור לשבת על תגלית מבטיחה (למשל, כמו "לווייתן") ולחכות עד שהממשלה תעשה מה שאתה רוצה שהיא תעשה, או עד שהמחירים של הגז יעלו עוד, או עד שהגז מתגלית אחרת ייגמר ותוכל לחנוק קצת את חברת חשמל במחיר.
לא.
גילית? הכרזת? תפתח.
אחרת - החזקה תשלל ממך. נכון?

אז זהו.
רוצות לנחש כמה זמן יושבים התאגידים המרכיבים את מונופול הגז על מאגר לווייתן, מצפצפים על החוק, מצפצפים על בעלי הבית (שאלו אתם), אבל מסתחבקים עם האנשים שאתם משלמים להם כדי שידאגו לכם לאינטרסים' אלו המכונים שרים ורגולרטורים, שבאים לדפוק תמונות על האסדות ומוזמנים לחתונות של הילדים של ברוני הגז?

לא חצי שנה ולא שנה ואף לא שנתיים.
שלוש שנים תמימות איש לא מפתח את מאגר לווייתן. 36 חודשים. כשהחוק קובע שתוך שישה חודשים פיתוח חייב להתחיל.
מאגר לוויתן הוא בן הערובה של מונופול בינלאומי דורסני במאבק שלו למקסם רווחים על חשבונכם.
שלוש שנים שהממשלה שותקת, הפרקליטות שותקת, התקשורת שותקת.

וכן, זו לגמרי סחיטה באיומים.

בפעם הבאה שמספרים לכם שאנחנו באים לדפוק את מונופול הגז - תזכרו שמה שאנחנו באמת נאבקים עליו זה שמונופול הגז יפסיק לדפוק אותנו.
הם עושים את זה כבר שנים ארוכות ולמרות החוק - איש לא עוצר אותם.
אז הגיע הזמן שאנחנו נעשה את זה.

חוק הגז:
http://www.nevo.co.il/law_html/law01/315_001.htm#Seif27


 28.5.13
ביום ג' בשעה 10:00 נפתח בביהמ"ש בת"א משפטו של פעיל המאבק החברתי גבי ווינרוט שנעצר על "הפרת הסדר הציבורי" בהפגנה בככר רבין ב7 באפריל 2012 כשבסיומה צעד על הכביש סמוך לככר מסריק וסירב להתפנות. גבי פעיל בקהילת המאבק בקרית שמונה, עומד לדין על מילוי חובתו האזרחית - למחות ולהלחם על חברה צודקת ומוסרית

לפני מספר חודשים פרסם גבי את חומרי החקירה נגדו ואת כתב האישום , הצהיר שמדובר במשפט פוליטי ובסעיפי אישום תלושים, וביקש מציבור האזרחיות והאזרחים לשמש כחבר משובעים/ות, לקרוא את חומר החקירה וסעיפי האישום ולפסוק את דינו במקום ביהמ"ש. רבים ורבות נענו אז וזיכו את גבי מכל אשמה.
הנה דף הארוע שפתח אז עם ובו פרש החומר וביקש מהציבור לשפוט אותו: 

הבוקר יערך כאמור הדיון בפני ביהמ"ש של מדינת ישראל.הדיון יתקיים בפני השופטת יעל פרדלסקי (קומה 3).בואו להפגין סולידריות עם גבי ובעצם עם המחאה החברתית העומדת שוב ושוב לדין. |אבי
עדכון: נדחה לאוקטובר המשך הדיון במשפטו של פעיל המחאה גבי ווינרוט הבוקר בביהמ"ש בתל אביב. הדיון נדחה כיוון שעם תחילתו הגישה התביעה המשטרתית כתב אישום "מתוקן" שלהגנה או לשופטת לא ניתן זמן לעיין בו לפני הדיון ולפיכך קבעה השופטת דיון נוסף ב-16 אוקטובר. סניגורו של גבי, עו"ד ברק כהן פנה לשופטת יעל פרדלסקי ודרש שתעיר למשטרה על התנהלותה הרשלנית בתיק. השופטת לא נענתה והשיבה: "אני לא יודעת מאיזו סיבה המשטרה נהגה כפי שנהגה".

ביציאה מהדיון אמר גבי: "חשוב לי לומר שניהול התיק נגדי וגם התמשכות ההליך לא תרתיע אותי מלהשתתף בהפגנות. להיפך, לדעתי לבוא להפגנה זה להיות מוכן גם להיעצר. על כל עצור יבואו מאה מפני שזה הדבר הראוי ביותר שאני כאזרח יכול לעשות".
לדיון הגיעו גם מספר פעילים ופעילות ובהם גם חברת ועד מורי ומורות הל"ה בו חבר גבי שהגיעה להביע סולידריות.

גבי, פעיל בקהילת המאבק בקרית שמונה נעצר בהפגנה בככר רבין ב 7באפריל 2012 כשסירב להתפנות מהכביש. הוא מואשם ב"הפרת הסדר הציבורי".

אבי| חדר המצב


בתמונה: גבי נעצר באלימות בתום ההפגנה ההיא.

29.5.13
נסיונות פינוי בכל הארץ: בארבע לפנות בוקר יבואו הדחפורים לפנות את משפחת גניש שהקימה את חאן אמירי הגליל מהגבעה עליה הם גרים באזור אמירים. מדובר בבית המהווה מוקד משיכה לאנשים מכל הארץ, מפורסם בהכנסת אורחים יוצאת דופן ותמיד מלא באנשי רוח ואמנות. לדבריו של משה גניש כל הגופים הסובבים את הבית חוץ ממינהל מקרקעי ישראל תומכים בהשארת הבית על כנו.

פעילים בצפון מוזמנים להגיע למקום לתמוך מוראלית |

טיילור| חדר המצב



השראה וקריאה לפעילות
===
זהבה גרינפלד, נפגעת דיור ציבורי, שהייתה מאויימת תקופה ארוכה בצו פינוי בעצמה ובעזרת כוחותיה וכוחות פעילים הצליחה להשתחרר מן האיום - כותבת על מצב הזוג איציק ולילי מנשה:

"
צריך הסחת דעת כמו ציפור שנוחתת על אדן החלון באמצע שיעור היסטוריה, משהו כזה עם הרבה כנפיים שיעיף את הפחד והחרדה של לילי כל ערב: "אל תלכו עוד ואם הם יבואו בלילה". שיפזר את השעות הארוכות של אי ידיעה של ציפייה ואי ציפייה. צריך הסחת דעת שתרגיע את איציק מהכורח שנכפה עליו להיות לוחם על הבית שלו, על הכבוד העצמי שלו, על מה שמתעקשים כל כך להרוס באטימות של רובוט באכזריות.וצריך ציפור מצחיקה אחת שתרגיע את קובי בן ה-4 שהוריו כל כך מחבקים ושולחים אותו כל יום לגן, אבל הוא יודע ובוכה כל יום ורוצה את אבא שלו איתוואחרי הציפורים שיגיע שופט ויכריע בדין ויאשים את מי שמענה ככה את משפחת מנשה ומכריח אותם להילחם על מה שמגיע לכל אחד בזכות ולא בחסדוצריך גם אותנו שנהיה שם דקה אחרי דקה, שנצעק על העוול ונצחיק את השעות המתות ונרדוף אחרי כל אופנוע עם פקח לראות שזה לא שוטר, וננשום ביחד עם איציק ולילי בסוף כל יום-עוד יום עבר...אני נשבעת שפעם שנהיה יותר גדולים וחזקים, מישהו ישלם על זה!"
לקריאה על משפחת מנשה: http://bit.ly/132daxN
עד ה10.6 מתקיימת משמרת הגנה נגד הפינוי:
לשיבוץ למשמרות, הוראות הגעה ופרטים נוספים- פנו למיכל: 052-6886867. רותי- 054-5390402
בתמונה: זהבה גרינפלד במשמרת הגנה נגד פינוי משפחת מנשה, 28.5.13.
צילום: טל קינג



ראש העיר חולדאי התעלם מכם? זה כנראה כי לא פניתם אליו בשיר. לאחר שאזרח שקיבל דו"ח חניה ושלח שיר לחולדאי וקיבל ממנו שיר תשובה, החליט גם אסף קלדרון מקבוצת כוח לקהילה  לחרוז לו את מה שהוא מדחיק:


מר רון חולדאי, אדוני ראש העיר,מסתבר שאתה עונה רק כשכותבים לך שיר
אז החלטתי גם לנסות ולראות
אם כל זה הוא לא סתם תעלול של בחירות

כי כבר כמה שנים שכולם כאן אומרים
שאתה ראש העיר רק של העשירים
אבל הנה, נראה שאנחנו טועיםכי אתה גם ראש עיר של משוררים!

רק רציתי לומר, ואולי זה ידוע
שבדרום תל אביב המצב די גרוע
את הזבל כמעט לא טורחים לנקות 
ערימות של אשפה בכל הרחובות
בין הבתים זוחלות החולדות
וכל פעם בחורף יש הצפות

בכל קרן רחוב מוכרים כאן סמים
ואין שום פתרון לחסרי הבתים
ונראה שרק כאן בגן המשחקים
ילדים רצים בין מזרקים
הביוב כאן זורם, האורות לא עובדים
ולאוכל שופכים חומרים רעילים.

כאן חיים בעוני, מחסור וצפיפות
ואתה משפץ את היכל התרבות
כאן יש אנשים בלי אוכל ובגדים
ואת מאשר עוד מגדל משרדים
ובמקום לתקן ואת החוק לאכוף
אתה מעדיף להרוס את החוף

חולדאי היקר, אם לא תשתפר
אנחו אותך נאלץ לפטר
אם לא תתייחס לתושבי הדרום
באוקטובר ממך נפרד לשלום!


=============
לשיר שכתב האזרח ולשיר התשובה של חולדאיhttps://pbs.twimg.com/media/BLWwnB3CUAE97wX.jpg:large
בתמונה: הפגנת הפחים ברוטשילד באוקטובר האחרון במהלכה נלקחו פחי אשפה ממרכז העיר לחלוקה בשכונות הדרום שם הם חסרים.
צילום: אלון שרף

 30.5.13

מסיבת עיתונאים בשידור חי מבית משפחת מנשה בגבעת שמואל


דיווח מטריד של קבוצת המעברה . ואנחנו כאן גם כדי להזכיר למשטרת ישראל ולממשלת ישראל: לא תהיה פה מדינת משטרע!

אבי| חדר המצב
פעילות ותומכים יקרות/ים
אנו מביאים לדיעתכם/ן שהיום זומן פעיל קבוצת המעברה לחקירה אצל קצין המודיעין במשטרת מוריה (ירושלים). בחקירה הובהר לפעיל כי אם ידווח לקצין על פעילות המעברה, ובמיוחד לגבי התוכניות להפגנה המתוכננת במוסררה במוצ"ש ב 8/6 ימחקו לאותו פעיל כמה תיקים פליליים. לצערנו מקרים כאלה אינם חדשים ולאורך כל פעילותנו המשטרה מנסה לחבל בזכותנו למחות.

אנו רואים קשר ישיר בין פנייתו של ראש הממשלה ושרים נוספים ליועץ המשפטי לממשלה ווינשטיין בבקשה לאסור על קיום הפגנות באמתלות שונות ומשונות ובין החופש שנוטלת לעצמה המשטרה להטריד פעילים חברתיים ופוליטיים כאמצעי הפחדה ושליטה וללא כל עילה של עבירה על החוק. קבוצות המעברה והלא נחמדים רואות בחומרה יתרה את הפעולות הללו ועומדות איתן על זכותן וזכות הציבור כולו להפגין באופן דמוקרטי וחופשי ומציבות עצמן בחזית המאבק על זכות היסוד הזאת.

קבוצות המעברה והלא נחמדים מודיעות שבמידה וההטרדות, הרדיפה וההצקות הללו לא ייפסקו באופן מיידי אנו נפנה לכל הגורמים התקשורתיים והארכאות המשפטיות בארץ ובעולם ונגלה בפומבי את חרפתה של "הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

זהו רגע של אמת ואנחנו זקוקים לכולכם איתנו! משטרו המושחת של בנימין נתניהו בכהונתו השלישית נמצא בסכנה, ביחד עם שר האוצר בן התפנוקים וממשלה שאינה מייצגת את רוב האזרחים בני העדות הקבוצות והמגזרים הם מנסים לשמר שלטון הדומה לשלטון המעמדות באירופה של ימי הביניים ומדרדרים את החברה אל פי תהום, זהו הרגע בו משטר מאויים מתחיל להפעיל את מנגנוני הכח, השיטור והמלחמה כנגד אזרחים מתנגדים מבית המצביעים על כשלונו במרחב הציבורי ומערערים על לגיטימיות של שלטונו.

לא נפחד ולא נרתע! הצטרפו אלינו במוצ"ש 8/6 כולנו יחד נעמוד איתן למען חברה שוויונית וחופשית! צדק כלכלי! חירות הפרט והציבור כולו! חזק חזק ונתחזק.
* דף ההפגנה ופרטים נוספיםhttps://www.facebook.com/events/405936569514370/
*מידע שימושי בנושא
דעו את זכויותיכם: זכותון למפגין/ה לעצור/ה – שאלות ותשובות
http://www.acri.org.il/he/?p=14498






walter.h1900@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה